اثبات اذان شیعه در کتب اهل سنت - قسمت سوم
» اثبات سجده بر مهر در کتب اهل سنت
» اثبات اذان شیعه در کتب اهل سنت - قسمت چهام
» اثبات اذان شیعه در کتب اهل سنت - قسمت سوم
» اثبات اذان شیعه در کتب اهل سنت - قسمت دوم
» اثبات اذان شیعه در کتب اهل سنت - قسمت اول
» اثبات صحت وضوی شیعه با دلیل قرآنی !!!!!!
» اثبات دوازده امام در کتب اهل سنت قسمت 2
» اثبات دوازده امام در کتب اهل سنت
» واقعه غدیر از نگاهی دیگر - اثبات حق و حقیقت با سند و مدرک
» اطلاعیه 1 : این وب جهت رفع شبهات بین شیعه و سنی راه اندازی شده است.
درباره ما

به پایگاه اینترنتی شیعه - سنی خوش آمدید.
نویسندگان
پیوندهای روزانه
دیگر امکانات
ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 115
بازدید ماه : 179
بازدید کل : 68958
تعداد مطالب : 10
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

پیوندهای وب
آرشیو مطالب
موضوعات مطالب
برچسب‌ها
اثبات اذان شیعه در کتب اهل سنت - قسمت سوم
+ نویسنده جواد محمدی در دو شنبه 11 شهريور 1392 |

«الصَّلاةُ خَيرٌ مِنَ النَّوم» چگونه وارد اذان شد ؟

 

* موطأ مالک (از صحیح ترین کتب اهل سنت)، جلد 1 ، صفحه 72 :

مؤذن آمد نزد عمربن خطّاب که او را برای نماز صبح خبر کند، دید که خلیفه خواب است. مؤذن برای اینکه خلیفه را بیدار کند گفت: نماز بهتر از خواب است «الصَّلاةُ خَيرٌ مِنَ النَّوم». عمر که این را شنید گفت: کلام خوبی گفتی از این پس این را در اذان بگو، پس امر کرد که این کلمات را در اذان بگوید.

 

* ابن حزم در  المحلي، جلد 3 ، صفحه 161 :

الصلاة خير من النوم، ولا نقول بهذا ايضا لأنه لم يأت عن رسول اللّه - صلي اللَّه عليه و سلّم .

الصلاة خير من النوم، ما آن را قبول نداريم، زيرا از رسول خدا (ص) نيامده است.

 

نکات قابل تأمل (با توجه به روایات خود اهل سنت) :

1- موطأ مالک از صحیح ترین کتب اهل سنت است که برخی آن را از بخاری هم صحیح تر می دانند. چرا که قبل از صحیح بخاری نوشته شده است.

2- «الصَّلاةُ خَيرٌ مِنَ النَّوم» را پیامبر تایید نکرده.

3- اصلاً در زمان حیات پیامبر نبوده.

4- حتی در زمان خلافت ابوبکر هم نبوده.

5- «الصَّلاةُ خَيرٌ مِنَ النَّوم» را عمر به اذان اضافه کرده.

6- بدعت = وارد کردن چیزی که از دین نیست به دین. «إدخال ما لیس من الدین فی الدین»

7- هرکس که بدعت ایجاد کند جهنمی است. «کل بدعت فی النّار»

 

 برای صحت منابع ذکر شده لطفاً به این کتب اهل سنت مراجعه نمایید. 

 

 حال چند سوال از عزیزان اهل سنت: 

1- آیا می توانید منکر احادیث خود شوید؟

2- آیا اذان شما بدعت نیست؟

3- آیا «کل بدعت فی النّار» را قبول دارید؟

4- چرا جمله ای را که بعداز پیامبر توسط عمر اضافه شده در اذان تکرار می کنید؟

5- شما پیرو عمر هستید یا پیرو پیامبر (ص) ؟

6- با این وجود باز هم این جمله را تکرار خواهید کرد؟

 

 منتظر اظهار نظرهای منطقی و با دلیل و برهان شما عزیزان شیعه و سنی هستیم. 

 

* قبل از نظر دادن بهتر است این پیج  را بخوانید.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



برچسب‌ها: شیعه سنی, شیعه - سنی, شیعه, سنی, مناظره شیعه سنی, اثبات حقانیت شیعه و سنی, اذان شیعه, اذان سنی, تفاوت اذان شیعه و سنی,
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب محفوظ و متعلق به مدیر آن می باشد و کپی برداری از مطالب آن تنها با ذکر منبع مجاز است...